Láncfűrész használata

Láncfűrész indítása előtt

Láncolaj és motorolaj

Olajok

Csak márkás (Stihl, Makita, stb.) speciális láncfűrész lánckenőolajat és motorolajat használjon! Így él a garancia, és így biztos hogy jó minőségű adalékokkal használja a láncfűrészt. Sokan azt állítják, hogy bármilyen olaj jó lánckenőolajnak, szerintem nem. Bemennek az első élelmiszerboltba és megveszik a napraforgóolajat. Ilyen olajat ne használjunk, mert pár hét használat alatt  lerakódik az olajpumpában, és károsítja azt. Ennél jobb megoldás (szoktam mosolyogni amikor látom), hogy autóba való motorolajat - bármelyik benzinkútnál kapni - teszik a láncfűrészbe láncolaj helyett. Egyből látszik a használata, csak úgy fröcsköli a láncfűrész az olcsó olajat, amiből ezáltal sokkal több fogy.

Csak 1:50-es keverékkel üzemeljen a láncfűrész! Dúsabb keverék használata tilos, még bejáratás alatt is, mivel ilyenkor a túl sok olaj lekormozza a dugattyú oldalát és károsítja a motort! Makita vagy Stihl 100ml-es motorolaj, és 5 liter 95-ös ólommentes benzin, plusz egy-két rázás, és kész is az 1:50-es láncfűrész keverék. Vigyázzunk, hogy pont 5 litert tankoljunk a benzinkannába, mert 6 liter is belefér, és egyből hígabb keveréket kap a láncfűrész.

Rázza meg indítás előtt, így a láncfűrész benzintankjában felkeveredik a benzin-olaj keverék. A benzinkanna is felrázandó utántöltés előtt! Ne gondoljon valami nagy dologra, két-három rázás az egész!

A motorolaj benzin keverék és a lánckenőolaj feltöltésének ellenőrzése. Figyeljünk rá, hogy ne fogyjon ki munka közben a lánckenőolaj.

Mire kell figyelnünk a láncfűrész indításakor?

A láncfűrész berántása után ne engedjük el a berántó zsinórt, hanem kézzel kísérjük vissza, tehetjük ezt, mert a szabadonfutó dolgozik a láncfűrész indítórészében. Ezzel elkerüljük azt, hogy a láncfűrész életében gondunk legyen a berántóval. (nem az üzemszerű kopásból adódó dolgokra gondolok, ha elkopik a berántózsinór, természetesem ki kell cserélni)

Hogyan indítsam a benzines láncfűrészt?

láncfűrész indítása

Ha előírás szerint csináljuk, bármikor és azonnal beindul a láncfűrész.

  1. A láncfűrész bekapcsoló karját nyomja szívatóállásig
  2. Ha a motorfűrész benzinpumpával van ellátva, 3 nyomás a benzinpumpán.
  3. A láncfűrész berántása - felpörög, és lefullad, ez így jó!
  4. A láncfűrész kapcsolóját szívatóállásból egyet visszaállásba tegyük.
  5. Berántás. Indulnia kell!
  6. A láncfűrész felpörög, kézzel a gázkaron finom gázadás, kiugrik fél szívatóállásból.
  7. Tartsuk folyamatos gázadással a láncfűrész fordulatszámát alapjárat fölött kb.:10-15 mp-ig.
  8. Engedjük el a gázkart, és már megy alapjáraton.

Az üzemi hőmérsékletű láncfűrész szívató nélkül indítsuk.

Láncfűrész bejáratása.

A Stihl és a Makita nem írja elő a láncfűrész bejáratását, én szervizesektől hallottam, és igazuk lehet, meghálálja a láncfűrész.

Vegyük le a láncfűrészről a láncot és a láncvezetőt. Ha már van benne lánckenőolaj, öntsük ki tiszta edénybe, később még fel tudjuk használni. Töltsük meg a láncfűrész benzintankját 1:50-es benzin-motorolaj keverékkel, és indítsuk be, majd kössük fel egy fára. Tíz percenként adjunk neki gázfröccsöt az átöblítés végett. Miután a láncfűrész alapjáraton elpufogott egy fél tank benzint, kész a bejáratás, csak rá kell szerelni a láncot és a láncvezetőt, önteni kell bele keveréket, mehet bele a lánckenőolaj, és vághatunk is vele.

Mire figyeljünk a munka során?

Láncolaj - óránként ellenőrizni a szintet, tisztítani a láncfűrész vezetőlemezét!

Figyeljünk láncolaj fogyására, mert ha kifogy és tovább használjuk, károsodhat a lánc és a láncvezető.

Ellenőrizze, hogy tiszta-e a csillagkerék és ház, illetve a láncvezető közötti terület. Tisztítsa meg óránként a láncfűrész csillagkerék környékét és láncvezető olajozófuratait! A faforgács az olajjal keveredve ragadós masszaként lerakódik a láncfűrész belsejében a csillagkerék és a ház közé, és képes eltömíteni a láncvezető olajozófuratait. Időnként ki kell tisztítani, nem elég a lánckenőolaj utántöltésénél, gyakrabban kell ezt megtenni, hogy folyamatos legyen a fűrészlánc kenése.

Fűrészlánc -a láncfeszességet folyamatosan ellenőrizni!

A vágás közben a fűrészlánc felmelegszik és megnyúlik a hődilatáció miatt, ez így természetes.

A fűrészlánc mindig feszes legyen! Nagyon fontos a fűrészlánc folyamatos megfeszítése! Akkor jó a lánc nem csapódik, hanem szépen követi a láncvezetőt. Ellenőrizzük a láncfeszességet! Akkor jó, ha a láncfűrész vezetőlemezéről a fűrészláncot erővel kb.:10mm-re tudjuk csak felhúzni.

Nagyon fontos, hogy a munka végeztével engedjük ki a láncfeszítést!  Ha ezt nem tesszük, előbb-utóbb a nyúlás következtében elszakadhat a fűrészlánc, és balesetet okoz. A vágás során felforrósodó a fűrészláncot, ami a hődilatáció miatt megnyúlik megfeszítjük hogy újra feszes legyen, és lehűl ha már nem használjuk a gépet. Ha rajta hagyjuk a láncfeszítést, a fűrészlánc szegecsei fognak elnyíródni mert máshogy nem tud összehúzódni a fűrészlánc amikor kihűl. Ha emiatt hoznak be láncfűrészt és kérik, hogy vegyek ki belőle egy szemet, soha sem szoktam elvállalni, inkább ajánlom a fűrészlánc cseréjét.

A benzinmotoros motorfűrész hibaelhárítása

Túlszívatott láncfűrész - nem kell rögtön gyertyakulcs!

Sosem szokott kéznél lenni :) , tegyük a következőket. Öntsük ki a benzint a láncfűrész kipufogójából, már ha van benne. (Nem vicc, találkoztam már ilyennel! Van aki sokszor próbálja rosszul indítani). A láncfűrész bekapcsoló karját kapcsoljuk üzemi állásba szívató nélkül, és teljes gáz. Gyors egymás utáni 5-10 erőteljes húzás, NEM RÁNGATÁS! A behúzó fogantyút szépen visszakísérjük, és nem elengedjük, amikor beindult a motorfűrész!

Nem vág már elég jól a láncfűrész - időszerű a láncélezés!

Ha nem úgy vág már a láncfűrész, mint ahogy megszokta, ne várja meg, amíg vágás helyett csak füstölni fog a fűrészlánc, hanem reszelje meg. Láncélezés leírását megtalálja az oldal alján az általános tanácsokban.

Ha úgy dönt, hogy mi élezzük meg, idejében hozza be, hogy megélezem, mert ilyenkor sokkal kisebb részt kell leköszörülnöm a fűrészlánc éléből, mint abból, ami már semmit se vág.

Ha nem adja le az elvárt teljesítményt a láncfűrész

Ellenőrizzük levett légszűrővel a láncfűrész leadott teljesítményét. Ha megjavult tisztítsuk ki a láncfűrész légszűrőjét vagy ha nem segít cseréljük ki.

Ha még mindig fennáll a hiba próbálkozhatunk gyertyahézag ellenőrzésével, vagy a gyertya cseréjével. Ha ez sem segít vigyük szervizbe.

A láncfűrész használata fél év állás után

Ha sokat áll a láncfűrész a fészerben (kb.: fél év), és a benzintank tele van benzinnel, öntse ki, és töltsön bele újat, tudniillik az ólommentes benzinben alkoholszármazékkal állítják be az oktánszámot, és ha ez elpárolog, az istennek sem nem indul, pedig benzin van, szikra van és hibátlan a motorfűrész. Egyszer egy Stihl fűkasza tréfált meg, a szervizes kolléga csak mosolygott miután egy perc alatt friss benzinnel „megjavította”.

Címkék: 

Hasonló termékek